Två nya dikter


Här kommer två nya dikter jag skrev nu inatt =)




Tänk dig (Alla vill ha dig)


Tänk dig en äng.


Tänk dig att varje strå

varje blomma

varje ört

är en personlighet.


Tänk också på verkligheten.

Tänk dig att varje insekt,


varje solstråle,

varje barn

väljer den blomma,

som är vackrast.


Tänk då på ditt porträtt.


Tänk dig att varje färg,
varje penseldrag,

varje tand som syns

i ditt leende

är en egenskap.


Tänk dig ängen igen.


Tänk dig denna vackra blomma

som alla barn vill ha,

som alla solstrålar vill ha.

Tänk att det är ditt vackra porträtt.


Alla vill ha dig,

och det vet du.



Bara stjärna

Bara sådär

Hundra mil bortom solen

tusen mil bortom världen

föddes en stjärna.´


Lysandes och växandes,

tindrande och flammande,

brännande och vägvisande,

något så vackert.


Ljusår bort står jag,

på en kall och regnig väg,

i ett kallt och regnigt land,

på en kall och regning planet.


Och jag drömmer.

Stjärnorna på himlen är oräkneliga.

Men det går att skilja dem åt.

Jag vet en stärna,

som lyser klarare än någon annan.


Den stjärnan har jag döpt

i ditt namn




Kommentera gärna vad ni tycker om dem =)
Kritik gör mig bara bättre :D

Förövrigt hade jag en helnajjs kväll. Jag, Larsa, Gurra å Ludde var och bowlade. Vi drack öl, spanade (A), skrattade och flummade. Jag vann såklart :D Sen var det BK, sen hem. Sorgligt (och klantigt) nog tappade jag en hundralapp. Men å andra sidan har jag ju gjort någon glad ;D

Imorrn tar Emm studenten. Ska bli kul att åka dit å kolla :) Ska sova nu så jag orkar upp imorrn.

Ha d najjs alla :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0