Balskandal!

Ni vet den perfekta kvällen. Alla står utanför ingången till Valand, uppklädda och glada, ja nästan spralliga. Man har gjort sig iordning framför spegeln, dratt på sig sin balklädsel, och suttit i en bil i ca 20min med ett enda stort leende. Man blir insläppt, och det första som möter ens ögon är ett par mungipor som här stela och sura."WTF?"
tänkte jag, och hoppades att ingen annan av de som jobbade där skulle vara sur. Men det va tamigfan ingen som var glad. Inte EN! Är man serviceinriktad då eller?

Maten var god, vinet med. Men det fanns ingen som helst matro. Angeredsgymnasiets musikklass var där. Och tro mig, den första måndagen i månadens vanliga dön (ni vet mistluren som tjuter kl3), var som fågelsång jämfört med deras jävla gap. Seriöst, vem vill ha sina trumhinnor förstörda när man försöker äta och prata med de man sitter bredvid. Näe, sjukt kasst alltså. Och det blev inte bättre när de skulle försöka sjunga Brev från kollonien. Det är en sak att man inte kan texten, men har man den i sin jävla hand kan man kanske tänka sig att man sjunga den. Men, som musikklass på Angeredsgymnasiet kunde man inte det. Bevisar bara vart svensk musik kommer gå i framtiden. Jag funderar på att flytta till Ukraina.

Sen fick en av min flickväns kompisar en klack på foten, och började blöda. Jag gick för att hämta plåster. Då HAR dom inga plåster. "WTF!?" tänkte jag igen, och frågade om de inte hade någon Första Hjälpen-låda. Nej, det hade de inte. SJUKT! Varenda jävla krog eller uteställe ska la ha en förbandslåda!? Tänk om någon skar sig i någon pulsåder? Vad ska man stoppa blodet med då? Vad ska man tvätta rent såret med? Slår vad om att inte en enda av servitriserna eller servitörena kunde HLR (Hjärt- och Lungräddning) heller. Usch.

Sen kommer det som nästan är värst. Man fick paya 20spänn för att få sina jackor vaktade. Tydligen fanns det inget intresse i allmänhet att ha en betalad garderobjär, men det stod ändå en snubbe där och ryckte ens jackor mot en tjuga. Han var värst av alla. Fullständigt nonchalant. Han ryckte ifrån ens grejjer och haffsade upp dem på en galje. Saken var den. Han STOD inte ens i garderoben. Han hade ingen uppsikt alls. Det stod 7 pers innanför disken och pillade med sina jackor, och han reagerade inte ens. Så jävla sjukt! Läste i GP häromdagen att det är just garderobsavgiften som hjälper till att finansiera den undre världens verksamheter i Göteborg. Så jävla sjukt. Egentligen har jag alltså payat 20kr till någon som förmodligen installerar sånna falska kortmaskiner, som köper vapen för att använda i gängkrig och utpressning. Det tålererar jag inte. Det räcker att jag blivit rånad en gång. Nej, palla garderoben, ska gå naken nästa gång.

Sammanfattningsvis, det kunde inte vara värre. jo, man kunde ha blivit magsjuk av maten. Det var väl allt. Och sällskapet hade kunnat vara värre också. Det var helt underbara människor jag träffade igår. Det är jag glad över. Så sett hade jag riktigt kul :D Hoppas att min bal blir bättre än denna dock. Det kanske är en mindre omöjlighet att den blir sämre i alla fall.


Dagens låt: Fall Out Boy - Of all the gin joints in all the world

image3
Jag och Martinas kavaljer Rickard. Skitskön snubbe :D

image4
Hela brudgänget :D
Elin, Martina, Anna, Aleks, Emm och Fong


Tack allesammans för kvällen iaf! =) Det var kul så länge det var roligt.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Om jackvaktaren snodde jackorna hade de nog vart lite värre :) Haha xD

2007-05-18 @ 13:43:47
Postat av: Naruto

Det här kan nog vara den bästa blogg jag någonsin läst.

2007-05-19 @ 11:52:13
Postat av: Meria

Sebbe, du är så sööt ! ;D

2007-06-10 @ 00:43:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0