Ditt dansande leende

Alla vet ju
att livet inte allt är
en dans på röda rosor,
och när den väl är det
så sticker rosornas taggar
in i huden
och lämnar fula är.

När jag satt där
och plockade taggar ur foten
kom hon dansandes förbi.
Ett leende som fick
det onda att gå över.

Hon såg mig inte först
för jag var för upptagen
med att vara ledsen.
Men när jag torkat kinderna
såg jag henne,
i all hennes glans och skönhet.

På något sätt kändes det
som om vi hade träffats för,
för våra erfarenheter,
våra egenskaper,
och våra skratt
var de samma.

Efter att ha sett dig i ögonen,
kan jag aldrig se något annat.
Det finns inget runt om dig
som intresserar mig längre.

Kan du inte ta mig i handen,
och lära mig dansa?
Så kan du och jag
dansa tillsammans genom livet
och tillsammans trampa ner
alla dumma rosor.

-------------------------------------------------------------------------

Teres ville att jag skrev en dikt till henne så då gjorde jag det =)
Blir den bra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0