Du och jag i mörkret

Till dig, du som inte vet

var du ska ta vägen

när handen du höll

släppte taget i mörkret

och sprang sin väg.


När modet flyr,

finns det inget vi kan göra.

Vi står kvar på samma plats

tysta, rädda,

för att något ska skrämma en.


När hjälpen väl kommer

står vi bara kvar.

Vi hör ingenting,

för vi vill inte höra.

Vi känner ingenting,

för känseln är försvunnen.


Jag vill inte ta dig från mörkret.

Att tvinga dig vidare

vore som att kasta sig

ut för en klippa.

Du kan aldrig flyga upp igen.


Jag vill ta din hand,

och värma den.

Jag vill stå i mörkret med dig

tills du känner mitt hjärta slå,

tills du hör mina ord.


Tills du hör

"jag älskar dig,

och tänker aldrig lämna dig"



.image9
Tyckte denna bilden var så fin =) Googla bara ljus i mörkret så finns den där.
Dikten är till Katja. Fick lust att skriva något, så jag frågade om hon ville ha en dikt.
Och det ville hon =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0