Pussla mina händer

När man köper ett pussel
får man oftast över tusen bitar,
och varje bit
passar bara med en annan bit.
Som våra händer.


När man tappar en skål
går den oftast i tusen bitar,
och varje bit
kan bara sättas ihop,
med rätt bit.
Som våra fingrar.


När ett hjärta brister
går det alltid i mer än tusen bitar,
och man vet aldrig
vilka bitar som passar med vilka.
Endast du kan göra mig hel.


Ta mitt hjärta
och limma ihop det
med din omtänksamhet.


Ta dina händer
och dina fingrar,
finn mina händer
och mina fingrar.


För våra händer passar ihop.
Likt pusselbitar,
likt bitar från en krossad skål,
likt två trasiga hjärtan.


Håll i min hand,
och jag är förevigt hel.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Skrev den här till Katja idag. Vi satt i bilen från Heron och höll varann i handen. Våra händer passar så himla bra ihop. Verkligen som två länkar i en kedja. Ha det bra ni som läser =)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Är du ihop med Katja?

2007-11-21 @ 15:23:40
Postat av: .

Är inte Katja lite för ung för dig??

2007-11-22 @ 11:17:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0