Snödöd

När vår by
för första gången i november
blivit garnerad med tystnad,
med små flingor som viskar
och ber vinden vara tyst,
och ber molnen slumra till
och ber månen lysa starkare
än sin storebror,
lämnar anden min kropp.

Tidigare idag,
föll änglarna från hilmen.
Små fragment av kärlek
föll långsamt ner från skyn,
och omfamnade landskapet,
gav det ett täcke,
gav det ett lugn,
och gav det en framtid.

Min natt är mörk.
Trots min utmattning,
kan jag inte sova.
Ändå är förutsättningarna
de absolut bästa.
Jag vrider på min persien,
och ser ut över skogen.
Likt fallskärmshoppare
invaderar de vår miljö,
för att täcka så mycket land
som möjligt.

Nu kan jag sova säkert,
för jag vet att soldaterna
är på min sida.
När snön faller
försvinner mörkret ur mina sinnen
och skänker kroppen ro.

Jag ska aldrig någonsin
glömma hur det känns,
när vi bara över en natt
är i Paradiset.

------------------------------------------------------

Inatt lyser Månen så klart att man får en skugga (som om man stod precis under en gatlykta). Riktigt mäktigt faktiskt!


Kommentarer
Postat av: Emolover62_puzzy

Lyssnat mycket på Kent det senaste eller? Din poesi påminner mig om Joakim Bergs ordsmekeri.

Tappa inte dig själv i inspirationen, Sebastian. Vi äro alla dödliga.

/Emolover62_puzzy

2007-11-29 @ 16:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0