Blod

Du ser på mig

som du ser på en snigel.

Du tycker att jag

slemmar ner din tillvaro

och gör mitt bästa

för att vara så långsam

som möjligt.


Men vad du inte ser

är att jag hatar dig.

Och vad du verkligen

inte ser

är att jag älskar dig.


Jag skulle så gärna

få vingar, och flyga långt,

långt bort från dig.


Med falkens snabbhet

skulle jag lämnat dig

kvar med endast en fjäder

att sätta i hatten.


Allt är kärlekens fel

ingenting är hatets fel.

Kärleken gör mig svag,

långsam, och jag förblöder.


Just det ja,

du märkte kanske inte

att det slem du såg

faktiskt var blod.


När jag nu väl

fått mina vingar

kan jag flyga vart jag vill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0