Luft

Vad gör man
i en värld
där varenda människa
ser på en
som om de ser sig själva
i spegeln?

Vad ska man ta sig till
då inte ens en enda
liten sak man gör märks
eller ör någon skillnad?

Vad ska man hitta på
då regnbågen redan
är uppfunnen.
Då kärlek och glädje
är patenterade
och bortom ens gränser?

Vad vill du att jag ska göra
då min fantasi äts upp
och mitt hjärta delas upp
och min fallskärm klipps av?

Kan du inte bara ta min hand
och hålla i den lite grand.
Bara så där lagom länge
så att allt blir bra?

Trösta mig och säg,
att du faktiskt älskar mig,
och jag ska för evigt
vara luft.

Luften som du andas.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Du skriver så fina dikter. Älskar de!

2007-09-23 @ 10:35:45
URL: http://Essii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0