Hjältinna

I sagornas värld
bland figurer utan liv
var du en hjältinna,
mäktig och vacker som få.

Jag gav dig livet åter
på toppen av en staty.
Du sa "vacker utsikt"
och tittade på mig.

Du planterade en dröm
om att få kliva in i en värld
där inget kan definieras,
där det finns känslor.

Och som på en räls
fick jag dig i min famn.
Jag kunde inte sluta gråta
men min saga lever än.

Hjältinna är du,
mäktig och vacker som få.
Du gav mig livet åter,
från botten av min avgrund.

Du gav mig drömmen åter,
om att min saga
kan få ett lyckligt slut.

Hjätinnor existerar.


Jag saknar min flickvän. Skrev dikten som respons på mina känslor för tillfället. Klockan är mycket och jag ska jobba imorrn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0